تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور
سرخط خبرها

بازگشت ۱۶۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان وجه به زائران در واحدهای اقامتی

  • کد خبر: ۱۵۷۰۵۱
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
بازگشت ۱۶۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان وجه به زائران در واحدهای اقامتی
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: در هتل‌ها ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برگشت وجه به زائر داشتیم که دریافتی خلاف نرخ بوده است. از هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای غیر مجاز نیز برگشت وجه به زائر داشتیم که در مجموع ۱۶۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود مادرشاهیان امروز، ۱۴ فروردین ماه، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۱ سامان‌دهی نرخنامه‌ها را انجام دادیم که کار بزرگی بود.

وی افزود: تجهیز و پشتیبانی سه پایگاه نظارت در اطراف حرم، استقرار نیرو به صورت ۲۴ ساعته در قرارگاه عملیات خدمات سفر، رسیدگی به شکایت هتل‌ها در کمتر از نیم ساعت، استقرار تیم فرهنگی آستان قدس در بیش از ۵۰ هتل و ارائه خدمات جهت کارهای فرهنگی، ایجاد فضای معنوی ویژه ماه مبارک رمضان در هتل‌ها و توصیه فرهنگی در خصوص رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط مهمانان از جمله اقدامات انجام شده برای ایام نوروز بود.

مادرشاهیان ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان رضوی داشتیم که براساس آن چهار پایگاه نظارتی در استان ایجاد کردند که پزشک به صورت سه شیفت در این پایگاه‌ها مستقر بود و تمام زائران می‌توانستند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص بازدید‌های انجام شده از واحدهای اقامتی گفت: ۴۵۹ بازدید از هتل‌ها داشتیم که ۹ تذکر، ۲ مورد اخطار و ۱۹ شکایت به همراه داشته اما هتلی پلمب نشده است. همچنین ۴۴۲ بازدید از هتل آپارتمان‌ها با ۱۰ تذکر و ۱۳ شکایت، ۴۳۷ بازدید از مهمانپذیرها با ۱۵۱ تذکر، ۴۶ اخطار، ۵ شکایت و پلمب ۲۱ واحد بدون پروانه، ۱۱۵۵ بازدید از خانه مسافرها با ۶۲۷ تذکر، ۱۲۹ اخطار، ۴۲ شکایت و ۵ مورد پلمب واحد بدون پروانه انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۹۷۶ واحد غیر مجاز نیز بازدید شده‌اند که ۳۵۵ تذکر، ۱۳۶ اخطار، ۲۲ شکایت و ۲۹ مورد پلمب به همراه داشته است. در مجموع ۳۶۹۴ مورد بازدید، ۱۱۸۶ تذکر، ۳۳۷ اخطار، ۱۲۷ مورد شکایت و ۵۵ مورد پلمب داشتیم.

مادرشاهیان با اشاره به میزان برگشت وجه از تاسیسات گردشگری تصریح کرد: در هتل‌ها ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برگشت وجه به زائر داشتیم که دریافتی خلاف نرخ بوده است. در هتل آپارتمان‌ها ۱۳ میلیون و‌ ۴۰۰ هزار تومان، در مهمان‌پذیرها ۴۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، خانه مسافرها ۲۷ میلیون‌ و ۱۵۰ هزار تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و واحدهای غیر مجاز هم حدود ۲۱ میلیون تومان برگشت وجه به زائر داشتیم که در مجموع ۱۶۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان بوده است. 

در ادامه احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: امسال در موزه‌های سطح استان در روزهایی که بلیت‌فروشی داشتیم ۲۳۲ هزار و ۶۷۹ نفر از موزه‌ها بازدید کردند و در زمان‌هایی که قابل بازدید بودند اما به طرق دیگر و بدون بلیت‌فروشی بوده، یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۸۴ نفر بازدیدکننده داشتیم که ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر بازدیدکننده خارجی بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->